Garantie en retourneren

Heb je vragen over onze garantie- of retourvoorwaarden? Op deze pagina leggen we je uit wat je kunt verwachten. Daarnaast kun je ook altijd onze algemene voorwaarden raadplegen of contact opnemen met onze medewerkers. Let op: voor zakelijke klanten zijn speciale voorwaarden van toepassing.

Garantie

Wettelijke garantie: recht op goed product

De wettelijke garantie betekent dat je altijd recht hebt op een goed product. Als een product niet deugt, heb je recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van je geld. Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere.

Is het probleem met het product jouw schuld? Dan heb je geen recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van je geld. Heb je het product normaal gebruikt maar is het gewoon versleten? Ook dan heb je geen recht op gratis reparatie.

Op al onze producten is wettelijke garantie van toepassing.

Fabrieksgarantie

Fabrieksgarantie is een aanvulling op de wettelijke garantie die je al hebt. Deze extra garantie geldt voor een bepaalde tijd, bijvoorbeeld voor een jaar. Gaat een product stuk na 6 maanden na aankoop maar binnen de garantie, dan hoef je niet aan te tonen dat het jouw schuld is. In het garantiebewijs staat waar je recht op hebt en voor welke periode.

Retourneren

Wil je jouw bestelling retourneren?

Graag verzoeken wij je, in geval van herroeping, contact met ons op te nemen via het contactformulier. Je ontvangt dan de juiste instructies voor het retour sturen van jouw bestelling.
In het kader van de ‘Wet Kopen op Afstand’ heb je als consument bij het doen van aankopen via Internet het recht op een ‘afkoelingsperiode’ van 14 dagen na aflevering van het product. Na het verstrijken van de afkoelingsperiode van 14 dagen kun je de overeenkomst niet meer herroepen (ontbinden). Binnen deze periode mag een product worden teruggestuurd zonder opgaaf van redenen en aanmelden, waarbij je zelf de kosten voor het terugsturen voor jouw rekening dient te nemen.
Je bent zelf verantwoordelijk voor de retourzending. Het advies is dan ook om dit in overleg met ons te doen. Indien wij het vervoer verzorgen zijn de kosten zoals eerder vermeld, gelijk aan de bezorgkosten. Pallet transport à € 75 per pallet verpakking of de tarieven van pakketdiensten indien van toepassing op het transport. Wij maken het aankoopbedrag en de eventuele verzendkosten van de heenzending zo spoedig mogelijk aan je over, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen we voor zulke terugbetalingen geen kosten in rekening worden gebracht.

Wettelijk moeten wij u wijzen op de mogelijkheid voor herroepen met het volgende formulier. Onze voorkeur is direct contact met ons op te nemen.

Om gebruik te maken van de mogelijkheid tot retourneren van aangekochte producten dient je aan de volgende voorwaarden te voldoen:

  • Je dient het product compleet, goed en degelijk verpakt en inclusief een geldig aankoopbewijs terug te sturen.
  • Je dient het product terug sturen in de staat waarin je het hebt ontvangen. Is het product zichtbaar gebruikt of beschadigd, dan zal daarvoor een vergoeding in rekening worden gebracht.
  • Indien je van het herroepingsrecht gebruik maakt, dien je het product met alle geleverde toebehoren en, indien redelijkerwijze mogelijk, in de originele staat en verpakking aan TegelMegaStore.nl te retourneren.
  • Wanneer het product bij ontvangst niet compleet of heel is, zal daarvoor een vergoeding in rekening worden gebracht.
  • Je hebt het recht het product in die mate uit te pakken en te gebruiken voor zover dat nodig is om te beoordelen of je het product wenst te houden.
  • Op aankopen die volgens jouw specificatie worden gemaakt is het herroepingsrecht niet van toepassing. Je kunt daarbij denken aan op maat gemaakte dorpels. Voor verbruiksartikelen waarvan de verpakking is geopend, of de verzegeling is verbroken geldt dat wij een waardevermindering tot 100% mogen berekenen. Tevens geldt voor verbruiksartikelen waarvan de verpakking is geopend of de verzegeling is verbroken een waardevermindering van 100%.
  • Je kunt jouw aangekochte artikel(en) na herroeping binnen 14 dagen retour sturen. Je hebt dus na ontvangst van jouw bestelling 14 dagen de tijd om te herroepen. Dit doe je door ons op de hoogte te stellen van jouw herroeping, bijvoorbeeld via e-mail of via het contactformulier. Na jouw mededeling om te herroepen, heb je nog eens 14 dagen de tijd om het product terug te sturen. Indien je je niet aan genoemde voorwaarden houdt, kan het zijn dat je geen recht hebt op (volledige) terugbetaling. Neem in geval van twijfel contact op met onze klantenservice op telefoonnummer 076-5431190 (bereikbaarheid: maandag t/m zaterdag van 09.00 – 17.30 uur).

Het retouradres is Ecustraat 2, 4879NP te Etten-Leur.

Wil je jouw bestelling annuleren?

Wij kunnen ons voorstellen dat je een bestelling plaatst en soms later alsnog iets wil wijzigen of ongedaan maken. In dit soort gevallen vragen wij je dit uiterlijk binnen 48 uur schriftelijk of per email aan ons te melden. In het geval van speciaal volgens jouw wensen geproduceerde artikelen bestaat de kans dat de order helaas niet meer geannuleerd of gewijzigd kan worden, waardoor je dus de complete bestelling zult moeten afnemen.

Heb je een klacht?

Wij proberen je bestelling met alle zorgvuldigheid te leveren. Toch kan het voorkomen dat je niet tevreden bent. Wanneer je een klacht hebt omtrent je bestelling via onze webshop kun je dit kenbaar maken via het contactformulier op deze pagina. Uiteraard kun je daarnaast je klacht telefonisch toelichten via 076-5431190. Binnen 3 werkdagen ontvang je van ons een terugkoppeling op je klacht per mail of per telefoon. Uiteraard streven wij er ook naar om je klacht op te lossen binnen deze 3 werkdagen. Binnen 14 dagen geven we in ieder geval een inhoudelijke reactie op je klacht.

Hebben we je uiteindelijk niet naar tevredenheid kunnen helpen. Dan kun je natuurlijk altijd nog je klacht voorleggen aan de geschillencommissie Thuiswinkel. Tevens kun je terecht bij het Europees online geschillenplatform.